torsdag 27 januari 2011

Pubertets poesi från min tid på spykens gymnasie skola


utan att låta gnällig ska jag berätta lite skit
det kan låta rätt löjligt med det skiter jag i
för vad ni en tycker så måste denna skiten ut
innan det gör mig galen o innan jag blir sjuk

först o främst så mår jag rätt kass
jag dricker alltid mycket kaffe o skiter stora lass

när jag e hungrig finns det aldrig någon mat där hemma
och när vill köpa någonting så fattas alltid en femma

jag blir alltid för full o trillar om kull
stöter på fel brudar och får aldrig nått gull

ibland blir jag snurrig när jag reser mig fort
det händer att jag svimmar och ser himmelrikets port

mina ben e rätt sköra vet inte vad jag ska göra
dricker mycket mjölk men dom e ändå fett körda

när flickor kollar på mig så börjar dom flina
men jag har växt upp nu och börjar nästan aldrig grina



ja visst fan e det en pina men tänk på barnen i Kina
får stendamnslunga och skit för att dina smycken ska skina

så jämte mot dom e jag jävligt problem fri
trots att min hjärna e full av dyslexi

så har jag det ändå bra bäddat för mig
fast tanken finns alltid att det kunde varit bättre

när kedjan hoppar av och du får olja här o var
fingrarna blir svarta och det går aldrig av

jag får alltid stryk i skolan för dom vet att jag e klen
har stora eksem på mina händer o ben

jag får sällan finnar men pormaskar har jag gått om
får alltid infektioner när jag försöker klämma bort dom

jag e ganska hårig o svettas en del
min pappa e rätt hårig så det e nog hans fel

ibland sätter jag i halsen när jag äter för fort
fast att äta långsammare e lättare sagt än gjort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar